Små skatter

DSC_0562

 

Här kommer ett litet inlägg om gömda små skatter som jag dyker på här och där när jag rensar bland mina gamla grejer hos mamma. Se så fin liten snäcksamling till exempel, minns hur jag brukade sitta och titta på snäckorna och undra i vilket hav de kom från, hur djuren som bott i dem såg ut och hur de fiskats upp. Föreställde mig ett liknande scenario som i ”Det stora blå” då pojken och hans pappa dyker efter svampar, fast med Happy Ending förstås. Några har jag ju fångat upp själv, brukade mestadels gå med huvet i sanden eller under vattnet letandes efter små troféer att frakta hem. Gör det fortfarande när jag är utomlands och faktiskt var det under ett sånt tillfälle som min man friade, på en strand i Grekland när jag var på jakt efter vita runda lena stenar.

Kommentera

